De achtbaan van zichtbaarheid 🎢
Niels van Renselaar
2 minuten
Wanneer ben je eigenlijk klaar met online marketing? En hoe laat je een klant aangehaakt? Hierbij een voorbeeld van de statistische achtbaan waar je soms samen in zit. Ik vind het leuk, de klant soms wat minder...
Akte 1: De onzichtbare ondernemer 🙈
Stel je voor: een ondernemer, digitaal verstopt. Zo onzichtbaar dat zelfs de buurman niet wist dat hij om de hoek zat. "Oh, zit je daar? Dat wist ik niet.". Hoeveel duizenden euro's zijn verloren gegaan in het simpelweg niet vindbaar zijn?
Zelf aanrommelen, dure 'klik'-contracten met vage 'Snel op #1 in Google' partijen met dure beloftes - we kennen het allemaal. Ik maakte hem zichtbaar, de toon was gezet.
Akte 2: De dip 📉
Oeps! Niet alles verloopt volgens plan. De cijfers dalen en de twijfel slaat toe. "Werkt dit wel?" hoor ik de klant denken. Maar wacht! Dit is het moment waarop de echte magie gebeurt. We werken aan duurzame groei. Hier komt het geheim: organische groei is als een goed belegde boterham. Laag voor laag bouw je aan iets lekkers. Het duurt gewoon even.
Akte 3: De volgende stijging ligt op de loer 👀
Dus, wanneer ben je klaar? Nooit! Maar dat is juist het mooie. Want als je doorzet, dan zie je langzaam maar zeker die positieve signalen. Die klein-maar-fijne stijgende lijn die laat zien: we zijn op de goede weg! En de klant... die moet vooral een lange adem hebben; maar na 1 ritje in de rollercoaster zit dat vaak wel goed!
Moraal van het verhaal? Geef niet op bij de eerste dip. De beste verhalen hebben immers ook hun ups en downs. En jouw online succes? Dat ligt op de loer.